Saturday, August 16, 2008

macam disana nanti~

salam alaik.

Kejayaan



"Ha, macam mana, seronok kan?", kata Ustazah Rukiah, tatkala saya melawat beliau semalam.

"Alhamdulillah, cukup2", balas saya perlahan.

Sambung ustazah lagi, "Macam itu lah kita nanti, disana(akhirat). bila yang kita usaha2kan penat lelah di dunia ini, balasannya syurga.", kemudian ustazah tersenyum. dalam sekali.

Terkesima. Petang2 itu bila dapat satu tazkirah yang mungkin kadang2 saya sendiri lupa.

"Ya uztazah, panjang lagi tu," sambut saya, "Hidup kat dunia ni memang penuh cabaran, insyaAllah, harap2 berjaya juga kat sana nanti".

alhamdulillah, terima kasih ustazah.

oh ya,nak tahu result saya?

Tiba Detik

ada 2 3 post yg saya skip, memandangkan result a-level saya baru keluar khamis lepas.
dengan rasa yang sudah flat (sebab terlalu lama cuak, menanti), khabar yang baik datang. alhamdulillah, at least release sedikit sebanyak tekanan2.

baru selesai satu, ada lagi beberapa hal tidak masih kabur, harap2 Allah mudahkan, insyaAllah.

teringat lagi Khamis, 14 Ogos 2008 itu, dalam mamai2 baru bangun tidur(tertidur masa tunggu result),turun melangkah ke CC Double A berhampiran kolej cemara.
bila sampai, buka web result, dan isi

Examination: GCE June 2008
username: silent1412@yahoo.com
password: ******

then, clik login,
keluar la result nye.



alhamdulillah, apa pun, syukur sangat. (sengaja saya blur2kan di tempat yg berkenaan, atas sebab2 privasi).

tapi ini bukan penamat perjuangan saya. tidak, bahkan ini adalah langkah pertama. insyaAllah, perjalanan saya dalam dunia perubatan, alhamdulillah Allah berikan tapak pertama yang baik.

dan tahniah untuk cik(bekas) presiden. :)

Hikmah

ya, Allah sendiri telah beri tahu, bahawa akan DIA yang lebih mengetahui akan sesuatu, akan luasnya ilmuNya, dan hebat kebijaksanaanNya.

syukur, perjalanan kita ini, apabila kita berhenti dan merenung seketika; akan betapa indahnya tiap2 peristiwa yang berlaku kat kita, insyaAllah. memang indah diatur untuk kita, dan apa yang kita dapat itu, memang cukup2 apa yang kita perlu.

banyak yg saya dapatlihat, hikmah sepanjang2 peristiwa sebelum a-level. apa itu? nanti saya huraikan lagi. sekarang pun, even result dah keluar, perjalanan saya masih agak kabur lagi, harap2 dapat yang terbaik.

daripada perjalanan saya seminggu tatkala menanti result, macam2 yang saya belajar, insyaAllah saya akan kongsikan dalam post2 yang lain.

sampai sini saja,
moga bermanfaat
kaito~

p/s-alhamdulillah; congrate cik(bekas)presiden, kita jumpa lagi di taj mahal ye. insyaAllah.

4 comments:

C said...

mabruk 'alaik ya akhi..
tahniah~~~
may Allah bless u...

Zulfiqri Zaroni said...

sungguh bagus,
tahniah dan selamt berjumpa nanti..
insyaAllah

Anonymous said...

salam ukhwah..
mabruk2 ya akh!
tp tiba2 teringat first exam ib ana yg mendtg ni..seram sejuk pulak!huhu~

Anonymous said...

aik
plek je p/s tu haha

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com