Monday, October 6, 2008

coret-coret(ix)~

salam alaik.

Maaf


ya, mungkin sejenak saya ingin minta maaf pada semua yang berkenaan;
selamat hari raya maaf zahir batin.
ho ho ho.

tidak2, ini sebab sepanjang di ireland, tidak sempat lagi menjengah blog rakan2 yang laen.
gomen ne!!

sebab utamanya.

tak sangka course medicine kat RCSI ini sangat padat!!, even baru seminggu lebih.
dan rumah saya tidak ada internet lagi. waiting, insyaAllah; jumaat nanti baru dapat.

insyaAllah, dalam kelapangan nanti saya singgah2kan.

jua, blog ini pun tidak dapat selalu diupdatenya; ini bermakna, terpendam kisah2 di sini yang saya ingin kongsi juga.
insyaAllah, seadanya mampu saya akan cari luang dan usahakan. (time menulis ni, saya take break revise anatomy dalam library RCSI).

insyaAllah.

The Truth



i was sharing something with my classmate; and asked opinion dia about that.
alhamdulillah, after all this time, i do get know things that should be, and what should be done.

apa pun, saya bersyukur atas apa yang ada; tak kita dari masa lalu, dan juga sekarang, tak lupa akan datang.
itu satu. saya mahu berkongsi a part of keys of the secret. bersyukur.
bersyukur atas apa yang kita ada; dan insyaAllah, kita akan lalui hidup dengan tenang.

kan Allah sendiri dah sebut dalam al-quran; sesapa yang bersyukur akan dilipat gandakan nikmatnya?
itu janji Allah; bersyukurlah dengan setiap apa yang kita ada; dan yakin2kan itu adalah yang terbaik untuk kita.
mungkin kita terasa tak kena or what, but; as time goes fly, the truth of life will be unfolded.

at that moment, baru kita sedar; kenapa dan mengapa, betapa indahnya aturan Allah. :)

Angkuh


entah, mungkin saya yang terasa lebih atau apa.

terasanya ada kawan2 saya yang agak dekat dahulu; semenjak2 di bumi asing ini (even before here); seems jadi tidak dikenali.
seolah2 baru terjumpa semalam. atau saya yang begitu? (insyaAllah tidak, minta dijauhkan).

dari tiap action and words, dapat rasa aura2 keangkuhan yang tak tahu nak kata bagaimana; sepertinya terlalu tahu dan berbangga being here, as rcsi student.

i'm admit, saye pun bangga as rcsi-pmc; but for me, thats not everything.
insyaAllah, moga2 dilembutkan hati beliau.

Sikit Tentang Dublin



saya selalu cakap ini,
'dublin ini kadang2 seperti seorang perempuan, kadang2 tenang, kadang2 menangis; macam emosi tak stabil skit'

(disclaimer-saya tak cakap untuk semua perempuan okay; tidak kena mengena antara yang hidup atau mati, sekadar mengambil perumpaan)

ya, semenjak2 saya datang, sekejap cerah; sekejap hujan; cuaca di dublin ini tidak dapat dijangka.
kalau tgh matahari pagi, ha, belum tentu sama sepanjang hari,
bak kata pepatah,
'ku sangka panas ke petang, rupanya hujan di tengah hari'

boleh jadi begitu. ho ho ho
oh ya, tidak lupa juga sejuknya.
ada hari2 sejuk, ada hari2 biasa.
ada kadangkala tgh hari lebih sejuk daripada malam.
tambah2 sekarang dah autum kat ireland ini, suasana dia lebih sejuk. itu tidak winter lagi. ho ho ho.

but apa pun; alhamdulillah, my life here, so far, so good.
and insyaAllah, towards better.
harap2 dalam sibuk2 belajar, dan terkejar2 akademik, sempat2 saya membina diri saya menjadi insan yang berkembang secare holistik.

dublin. ini baru langkah2 awal, insyaAllah; banyak lagi saya akan temui, dan tak lupa berkongsi dengan kawan2.


sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~

p/s-hatiku bukan di dublin; tak tertinggal di malaysia. siapa tahu angkat tangan!!!

1 comment:

Anonymous said...

india

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com