Wednesday, November 26, 2008

bait al-isra'~

salam alaik.

41, Mt Pleasant Ave




apa khabar semua? alhamdulillah, moga2 kawan semua sehat dan terus berada dalam keadaan luar biasa.
luar biasa hebat, sehat dan cemerlang. :)
dan thanks untuk semua yang sudi singgah2, harap yang dah terbina ukhwah itu lebih erat, dan yang baru itu, dapat berkenalan. :)

lama tidak saya menulis seperti di atas, terkenang balik awal2 entry kat Mind of Kaito @ wordpress dulu.
okeh, cerita selepas sepi 2 3 hari, tentang rumah saya.

ya, rumah saya.

bait al-isra' @ baitul isra


suppose, awal2 lagi saya kisahkan tentang ini, yet, saya berkira2 untuk berkongsi apabila rumah kami dinamakan; dan blog rumah bersama itu betul2 established.

tentang rumah ini,
ini rumah kita.

rumah kami,
yang terletak di

41, Mount Pleasant Avenue Lower, Rathmines, Dublin 6

adalah satu rumah yang agak besar dan selesa [alhamdulillah] dan didiami oleh 8 orang bersama2.
2 orang adalah 2nd year RCSi dan 6 orang lagi adalah budak2 1st year.
senarai nama ahli ada di blog rumah. :p

kenapa isra'?

saya memetik ucapan uncle Xemi, salah sorang orang tua dalam rumah ini:

Name ISRA' ini kami pilih sempena name sebuah surah di dlm al-Quran iaitu al-Isra' yg lbh krg bermaksud 'memperjalankn di malam hari'...

Rumah ISRA' ini insyaAllah akan menjadi salah satu medan kami menempuh PERJALANAN hidup sbg muslim yg di amanahkan tugas dan tanggungjawab berat sepanjang hayat - 'ubudiyyah (51:56) & khilafah (2:30)...

Dalam memikul dan melaksanakn amanah ini, ibadat2 di MALAM hari spt qiam merupakan bekalan dan sumber kekuatan bg kite...semoga kami juga turut same dpt menjadi hambaNya yg berhempas pulas berjuang di siang hari dan merintih di malam hari mengharapkn keampunan dariNya...


Ini Rumah Kita



ini adalah blog rumah saya, yg boleh di access via adress

http://mtpleave41.blogspot.com


atau link yang dihadiahkan kepada kami oleh MSM


http://isra.msmonline.info


dan memalui blog ini, kami beramai2 dan bersama merakam kisah2 sepanjang hidup kami dirumah serba indah ini, dan berkongsi dengan dunia; so, secara tidak rasmi, ini adalah salah satu blog saya juga.


saya, as admin dan penulis utama mengambil tema

Ini Rumah Kita


dan untuk apa, mari saya memetik juga antara entry awal saya dalam blog itu:

ya, ini adalah tema blog ni; rumah kita.

kenapa aku susah2 pilih ini?

bukan sebab saja2, atau suka2, atau nampak best.

actually within 'ini rumah kita' i do mean it.

each 8 person of us, datang dari tempat yg berbeza (even aku dengan gembo satu negeri),
dengan background berbeza
sudah tentu ada ragam dan cara masing.

dan apa yang menyatukan kita kat sini, di ireland, specific lagi, rumah ini adalah akidah kita,
dan persaudaraan dan ukhwah sesama kita.

.....................................................

ini rumah kita,
dalam sepanjang setahun, or lebih lama lagi; kita akan menjalani hidup bersama2,
berkongsi segala pahit manis hidup, semua kenangan dan pengalaman,
dan perjalanan sepanjang ini adalah salah satu prosess membesar, mematang dan memantapkan diri kita menjalani hari2 kemudian.



baek, sampai sini dahulu.
saya pun terkejar2 nak ke RCSI utk mengikuti kelas clinical competencies.

akhir kata, thanks for support kawan2 dan singgah2 lah blog rumah kami selalu, sbb mungkin ada kisah bersama yg saya tidak dapat coretkan dalam blog ini, juga mungkin ada kisah2 untuk dalam blog ini saja.
dan insyaAllah, tentang 'kerna kita berbeza'; akan ada post dalam masa terdekat.

sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~
p/s-KeN, welcome home. :)

No comments:

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com