Wednesday, November 12, 2008

sejenak terhenti~

salam alaik.

yang lebih baik



maaf kalau2 mungkin lambat sedikit untuk berkongsi tentng 'kerna kita berbeza'.
insyaAllah, andai ada lapang benar, saya akan menulis panjang sedikit tentang itu. :)

ada pun, tentang ini, telah lama bermain2 dan berlegar2 dalam kepala saya.
bila pulang dari party birthday fazreen (intec classmate),
on tgh2 tunggu bus dengan putri,syazni, and khai (ye, my intec classmate jugak),
sejenak saya berhenti dan merenung.

alhamdulillah.

siapa sangka, dalam pahit jenuh saya dulu, saya di ireland.
in fact dengan 'falied' dalam pmc punya interview, dan 'dirangkingkan' 45 of 58;
dan kami berempat (dan juga izzat asyraf) juga difailedkan dan dirankingkan ranking bawah2 sbb dapat interviewer yang sama;
akhirnya, still dapat merasa di tanah ini, memikul perjuangan dan meneruskan perjalanan di sini.

dan sesungguhnya benar,
Allah itu merancang yang terbaik untuk kita,
meski kita tak suka akan sesuatu, Dia lebih tahu.


dan segala perit antara tempoh result inrerview keluar dengan the day kami dapat tahu kami ke ireland,
tiada lagi yang boleh faham except Allah dan yang senasib dengan kami.

kerna, hikmah kami menjalani jalan yg sukar ini, berbanding dengan rakan2 yg bernasib baik, atau terlalu bernasib baik (dapat interviwer yg bg kat semua org dalam list die); mmg sangat2 bernilai.

kecewa.hampa.sedih.kosong.


dan juga, saya dah lali dengan semua itu.
dah sangat selalu, dah terlalu terbiasa.

tapi, bersyukur juga; dalam semua2 itu, banyak sangat benda dan ilmu yg saya dapat,
membuatkan saya yg kerdil ini lebih lagi mendiamkan diri, selalu berhenti dan berfikir.

sememangnya ujian adalah tarbiyah terus daripada Allah.

dalam sedih dulu, usah kata; dalam senyum2, untuk sesiapa yang terlalu dekat (ada ke??)
tentu dia dapat melihat telus.
dan dalam riang2 tawa, tentu dia dapat melihat terus.

senyum itu terlalu manis
dan tawa itu terlalu kuat.


dan mereka2 yang tak mengerti dan memahami jenuh langkah kami,
terlalu sinis dan menempelak,

lebih-lebih je diorang tu, tak dapat, diam sudah; siap2 la pergi rusia tu


dan dalam terang, menawakan dengan sesenang dan selapang hati mereka.

biar, Allah saja yang mengetahui.

dalam2 a-level pun,
kami ( golongan yg xdpat interview, yet ada kat sini; dan bersedih juga yg tidak bernasib baik seperti kami),
dibicarakan secara tak langsung oleh yg berkenaan
@ditanslatekan secara terus

korang dah takdak harapan okay, study rajin2; siap2 pergi rusia or india


:) time tu,tahulah, insyaAllah, dah reda habis.

yet, bila result a-level dah keluar,
dan alhamdulillah, result kami2 yg failed interview dulu dapat yg terbaik.

tapi, even @the moment yg tak tentu hala, i still di pandang rendah (by...........),
dengan sipi2 melihat my exam result slip,
you got 14 is it?


NO! i got 15, alhamdulillah


yeah, at last, i proved to her being here. alhamdulillah.
terdiam dia rasanya.

dan cukuplah kita mengenang kenangan.
ada yang dapat dikutip daripada secebis kisah yang saya kogsikan ??

cukup sampai sini, dans emua ini;
alhamdulillah. setinggi syukur sayaa panjatkan,
merenung2 untuk mengingatkan diri akan matlamat,
dan menguatkan hati memikul amanat.

perjuangan dan perjalanan ini adalah janji.

p/s- sahabat, aku tidak lagi menunggu kamu di sini, juga untuk kita sama terbang; aku tidak memungkiri janjiku, tapi kau dah mampu sendiri bukan? moga kau kuat selalu.

pp/s-nadim, i'm home. :)

sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~


3 comments:

Anonymous said...

aku terkesan dgn post ini... w/pn tak mengalami tapi cukup dgn merasai...

Mystic--Legend-- said...

sape yang jahat sgt tu kaito? isk

Zulfiqri Zaroni said...

syukurlah dengan nikmat yang diberi..

because today is a gift, appreciate it.

because yesterday is history, learn from it.

because tomorrow is a mystery, search and find for it.

'Sesungguhnya nikmat apa dari TuhanMu yang hendak engkau dustakan' - ArRahman

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com