Monday, November 10, 2008

kerna kita berbeza(i)

salam alaik.

Introduksi



dalam post yg lalu, ada saya cakap nak kongsi tentang ini.
tapi untuk kali ini, pendek; dan sikit2 saja.

its late nite, dan saya agak penat.

so, what makes me want to share about this because, kadang2 tu,
terdengar one of my kawan2 ckap:

isk, susah betul dengan perempuan ni, tak faham betul aku dengan diorang


or

nape la lelaki mcm ni ha?


dan macam2 complaint lagi yang sebunyi dengannye.

yup, dulu i'm wondering gak,
yet after i finish read the book of ustaz hasrizal,
and in the book, he mentioned about a 'kitab' by John Gray titled,

'Men are from Mars, Women are from Venus'


. dan then, i baca2kan lagi buku2 yg sama ceritanye.
baru saya faham
as, bila terdengar lagi bising2 pasal itu lagi;
i just senyum and diam.

ya, semuanya sebab perempuan dan lelaki tidak sama.

kerna kita berbeza.


:)

okeh, biar sampai sini dulu, nnti saya kongsikan lagi.

moga ilmu ini bremanfaat, dan kita lebih memahami diri sendiri,
memahami orang laen, menghargai perbezaan dan meraikan kepelbagaian
antara men and women.

(no full entry)


sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~

1 comment:

Anonymous said...

yup2... lelaki & perempuan memang berbeza... kerana lelaki itu 9 akal & 1 nafsu... perempuan pula 9 nafsu & 1 akal...
from my point of view, mungkin tak timbul la; "isk, susah betul dengan perempuan ni, tak faham betul aku dengan diorang" dan "nape la lelaki mcm ni ha?"... kalau mereka saling memahami... mungkin memahami ini dlm konteks faham akan tanggungjawab masing2... wallahu'alam...
p/s: sekadar cetusan minda & hati

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com