Monday, September 8, 2008

destination?(ii)~

salam alaik.

of the first step



ingat2 kembali, pada hari ahad, 24 ogos 2008.
di Ballroom 1, 5th Floor, Legend Hotel, Kuala Lumpur.

hari itu, ada Pre-Departure Briefing by Penang Medical College;
dan saya mendapat offer letter pada hari yg sama.

lagi saya terdiam.

We are pleased to confirm that you have been offered a firm 5 years medical place in Penang Medical College starting in September/October of this year.

You have been allocated at the Royal College of Surgeons in Ireland for the pre-clinical stage of the programme.


alhamdulillah.

apa lagi yg saya dapat ucapkan ketika itu.

terdiam.

being a pmc student, dah cukup baik, dan dapat RCSI; it is really a gift of life.
alhamdulillah.

masih, saya sedih dengan apa yang berlaku dulu.
ya, itu menguatkan jiwa; menjadikan saya lebih banyak merenung dan lebih telus menilai.
membuatkan saya lebih sensitif dan empati;lebih memahami dan menghormati orang lain;
lebih2 bersiap untuk mendepani dunia.

dan saya bersedih untuk 2 org klassmate saya yg tidak bernasib baik seperti ini;
mereka itu teman2 rapat saya di intec.
dan fikir2, ya; soal rezeki ini, kalau ada, akan dapat juga walau apa terjadi sekali pun,
dan seandainya tiada, ada yang lain.
itu tanda ALLAH Maha Pengasih dan Maha Penyanyang.

apa pun, ini bukan sekadar hadiah kosong daripada Allah, dan saya terima begitu.
ini adalah amanah dan tanggungjawab yang amat berat.
satu perjalanan baru akan bermula.

me, as a medical student.

insyaAllah.

sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~

1 comment:

Anonymous said...

salam, kaito.

mashaAllah..

RCSI, andai kaito ke sana, ana ingat nak kirimkan salam pada seseorang yg banyak memberi inspirasi & motivasi secara tidak langsung, time f2 & f3 dulu-dulu..

alhamdulillah, moga terus berjaya.

belajarlah x kira di mana pun.. namun tetaplah ingat bahawa 'great opportunities come with great responsibilities'..

*sekadar cebisan kata;
..ramadan ini, baru kusedar hikmah ku tercampak di tanah jawa, betapa Dia lah Sebaik-baik Perancang.. aku bak orang terlelap yg baru terjaga.. ya Allah, alhamdulillah..

wassalam warahmatullah.

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com