Tuesday, September 23, 2008

coret-coret(viii)~

Salam alaik.


Detik-detik terakhir



ya, apa pun, serasanya cepat benar berlalu masa ini, seperti, terkadang2 saya agaknya tertinggalkan waktu ya. (ayat nadim :p )
apa pun, lama benar saya tak mencoret2; sepertinya sibuk, tapi sebenarnya kosong. entahlah, kosong.

bak selalu dibicarakan oleh ustaz Hasrizal itu,

"kalau seseorang itu tiada sesuatu, macam mana nak memberi".

nampaknya benar. ouput adalah hasil akhir input yang melalui segala macam process. bagaimana ouput akan wujud jika tiada input. scientifically, we cannot make something out of nothing.

"yet, the arts student aa, u know, they can make of something out of nothing", bebel lecturer english sem 2-3 saya dahulu.

detik2 akhir, eleventh hour. seadanya, tidak lama lagi saya akan berangkat.

dan alhamdulillah, sebentar tadi, sudah hampir selesai mengemas dan membungkus segala barang2 dan perkakas2; serta buku yang akan menjadi teman2 sepanjang perjalanan nanti.

kerja2 mengemas itu pun, pada saat2 akhir. he he he, semacam tabiat org2 kita. isk2.
bukan apa, pada awal2 dulu, semacam tidak tahu menahu hendak apa yg dikemaskan, sepertinya orang yang hilang arah, tiada panduan.
apa pun, cuma tinggal sedikit2 saja hendak dikemas kini nanti.
harap2 selamat semua.
dan paginya nanti, saya dan keluarga akan bertolak ke kuala lumpur, untuk menunggu 25 september.
insyaAllah, selepas ini, dengan rasminya; satu babak dari kisah2 hidup dan kehidupan saya yg baru, bermula.

Menemukan

ha, ya; kali ini, entah. selalu jarang2 berlaku pada saya.

dalam minggu2 terakhir ini, sering saja saya berjumpa, bertemu, berselisih, dan apa2 yg sewajarnya, dengan orang yang saya ingin temukan sebelum terbang.

sepertinya Allah memudahkan tiap2 pertemuan ini; adakala sengaja, ada pula tidak disangka2.

saya bertemu2 dengan beberapa kawan sekolah rendahnya, kawan2 sekolah menengah; bersua dengan rakan dikenali semasa educamp petronas, berjumpa dengan guru-guru; terserempak dengan seorang yang sudah 3 tahun tidak bertentang muka (dan dia tidak mengenali saya- zeh!, aku gurau je ye); oh dan tidak lupa, sering sekali kebetulan membayar di kaunter2 the store kangar, yang dijaga oleh cashier kegemaran saya ( dia seiras cikgu matematik saya dahulu). :)

tetapi, ada juga yang tidak sempat bersuannya. insyaAllah, belum tiba lagi masanya mungkin.

alhamdulillah, moga2 pertemuan2 itu bisa menenangkan saya dalam perjalanan dan perjuangan yang tidak beberapa lama dibumi eire nanti.

itulah kuasa Allah, merencanakan hidup kita dengan sangat indah.
Dia menemukan dengan orang yang kita ditakdirkan bertemu, dan bersinergi bersama2. :)

Rezeki




alhamdulillah, dan tentang ini; sangat, sangat, sangat, sangat, sangat saya bersyukur.
terasa dimurahkan sangat rezeki oleh Allah, tatkala meniti hari2 terakhir sebelum berangkat.
terasa kecil diri, dalam banyak2 dosa, Allah masih memberi rezekiNya kepada saya.

dalam 2 minggu ini, ada saja sumbangan2 daripada datuk nenek, saudara, majikan ibu, rakan2 sekerja ayah untuk menampung biaya persiapan saya. ya; sepertinya jumlahnya dapat menampung, dan melebihi amount asal yang saya dapat dan digunakan sedikit tempoh hari untuk membeli barang2; membuat cermin mata baru, membaiki cermin2 mata yang lama.
sepertinya, terasa amanah yang dipikul untuk belajar dengan sebaiknya, terbaik. serasa jua harapan yang menggunung daripada mereka; dan saya? insyaAllah akan melangkah dan berjalan dengan sebaik2nya.

ya Allah, nikmat dan rezeki-Mu tidak kunjung putus; ampuni segala dosaku.
insyaAllah.
moga dimudahkanNya semua.



sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~

p/s-kisahnya, juga tentang bidadari; buku itu.

1 comment:

Anonymous said...

moga selamat perjalanan dan dipermudahkan urusan. :)
dan selamat beraya di perantauan :D

iye ke baru 3tahun? ak rsa mcm lagi lama je..and i still think ko gune ilmu ghaib hari tu :P

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com