Wednesday, December 31, 2008

hari terakhir 2008~

salam alaik.

Setahun



ya, dan hari ini, sudah tiba penghujung 2008.
cepat sangat masa berlalu. sangat. sangat.
dan bila hujung tahun ini,
saya menjengah ke 31 Disember 2007.
time tu, apa yang saya kata untuk tahun 2008 yang akan datang adalah

"tahun ini adalah tahun penentuan"

ya, as sekarang saya on 31 disember 2008,
memang, tahun ini banyak menentukan.

dan tahun 2008 ini, antara tahun2 yang agak bermakna;
berbeza benar dengan 2004. :)

banyak perkara yang menjadi asas, ke mana dan apa saya selepas ini,
di tentukan pada tahun ini, terutama saya sambung belajar medicine di Ireland or Rusia.
alhamdulillah, dalam detik2 terakhir; Allah telah menunjukkan jalan ini kepada saya, dan now here i'm; di bumi dublin.

dan anehnya, tidak saya merasa sangat asing dengan bumi ini. :)

dan banyak lagi perkara yang sendiri saya tidak dapat ungkapkan.
ada yang sangat bersifat peribadi.
ada soal yang sangat jauh.
ada tentang2 yang dekat.
ada kisah yang tidak sempurna.
dan ada kebenaran yang timbul, satu demi satu.

dan ada juga, beban2 yang terangkat.
alhamdulillah.

dan daripada sini, konklusinya;
2008 adalah hadiah untuk saya. dan saya sangat bersyukur.
tahun yang paling bermakna sepanjang hidup ini, selain 2004,
dan insyaAllah, adalah tahun yang akan menjadikan tahun2 akan datang lebih indah dan bermakna.
insyaAllah.

itu saja kisah saya.
2008. terima kasih Allah. alhamdulillah.
semua ini terlalu indah.


sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~
p/s- ya, sampai jumpa nanti; moga ketemu. :)

No comments:

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com