Tuesday, July 8, 2008

bintang di surga~

salam alaik.

Bintang Di Surga
(bintang di syurga) by Peterpan.


Masih ku merasa angkuh 
Terbang kenanganku jauh 
Langit kan menangkapku 
Walau kan terjatuh 

Dan bila semua tercipta 
Hanya untukku merasakan 
Semua yang tercipta 
Hampa hidup terasa 

Lelah tatapku mencari 
Arti untukku membagi 
Menemani langkahku 
Namun tak berarti 

Dan bila semua tercipta 
Tanpa harus ku merasakan 
Cinta yang tersisa 
Hampa hidup terasa 
 
Bagai bintang di surga 
Dan seluruh warna 
Dan kasih yang setia 
Dan cahaya nyata 

Oh bintang di surga 
Berikan cerita 
Dan kasih yang setia 
Dan cahaya nyata

lagi. lagu peterpan. haha, aku sangat suka kumpulan ini, lagu2nya bukan selapis. dah oh ya, bintang disurga. ini lagu yang mula2 aku tak layan sangat, tapi lepas sembang2 dengan Izzat Asyraf, classmate aku, dia stress about tajuk ini.

"Kau tau tak napa diorang letak 'bintang disurga'?", dia tanya satu hari.
"Err.. entah", aku blur.
"Siapa lagi bintang-bintang di syurga, kalau bukan bidadari.", dengan selamba kata dia.
"Ye tak ye jugak ek", aku sahut.

itu kata Izzat. kami sama2 layan peterpan ini; sbb itu lah. lagu2 dan lirik2 dia bukan selapis, tapi mendalam. tapi aku tak nak buat ulasan lirik lagu ni; saja.pernah aku msgkan cik (bekas) presiden time dia pergi ALM diner, "Salam, enjoy ur diner. Ko sure mcm bintang di surga mlm ni. :-p". entah dia faham atau tidak(maksud bintang disurga ni). 

Bidadari.
bidadari, entah; aku nak kongsi apa dengan semua ya malam ini. apa kata petikan daripada novel ayat2 cinta.

Bidadariku,
namamu tak terukir
Dalam catatan harianku
Asal usulmu tak hadir
Dalam diskusi harianku
wajahmu, wujudmu tak terlukis
Dalam sketsa mimpi-mimpiku
indah suaramu tak terakam
Dalam pita batinku
Namun kau hidup mengaliri
Pori-pori cinta dan semangatku
Sebab
Kau adalah hadiah agung
Dari Tuhan
Untukku
Bidadariku..

er.. tak tahu muka surat berapa, dan credit untuk adik ummu; dia yang cari petikan ini. =)
kenapa bidadari? err (lagi).. tak tahu nak cakap apa. 
tapi, bagi aku, itu simbolik yang agak istimewa.

sampai sini, aku tak nak cakap(tulis) panjang2.
moga bermanfaat,
kaito~

1 comment:

Hazwan Samian said...

aku pun dulu ske lagu ni.. tp lame2 dh x larat nk dgr.. skang dh berpindah ke lagu2 korea..

Go SNSD!
Go Siper Junior!

Hwaiting!!

hehe..

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com