Wednesday, July 2, 2008

older, but wiser and more wonderful~

salam alaik.


Otanjyobi omedeto.
(Happy Birthday)

oh ya, selamat hari lahir untuk, seorang kawan; seorang yang aku sendiri tak sempat kenal dengan lebih banyak, dan cukup baik. moga2 ada lagi masanya, moga ketemu insyaAllah. setahun lagi bertambah dalam usia, sebab itu selalu aku mengucapkan "selamat tua!!". bukan saja-saja, bukan kosong. tapi, dalam itu ada ingatan dan muhasabah diri secara tak langsung, sama ada untuk yang sudah dan makin tua itu, dan aku sendiri. ya, bila setahun bertambah, kita makin dekat dengan mati, lalu selalu aku bertanya pada diri, "cukup kah amalan? dah habis bertaubat? banyak dosa lagi?". harap2 dapat aku jadi lebih sedar dan berusaha menjadi lebih baik. yup, older, but wiser and more wonderful.

Hadiah.
ini? bagi aku, hadiah yang terbaik bukan yang paling mahal, bukan juga yang tercantik atau yang paling besar. bagi aku, ingatan yang ikhlas itu lebih berharga daripada segala macam material. for my last birthday, "the best present i ever wanted is presence". yup, kehadiran orang yang penting, rapat bermakna itu lebih bernilai.

Matang dan kematangan.
bila bertambah lagi umur, kata orang, makin matang. anda pasti? bagi aku, umur belum tentu tunjukkan seseorang itu matang atau tidak. kematangan itu satu proses, satu perjalanan diri, hati, jiwa dan minda seseorang insan itu menjadi lebih matang. kematangan itu belum tentu pada usia, tapi pada tindak, tingkah, laku, pilihan dan perbuatan seseorang itu terhadap sesuatu peristiwa, keputusan atau apa2 saja. mungkin situasi itu sama, tapi cara menghadapi dan medepaninya make a big difference (as same the history goes).

sampai sini saja,
moga bermanfaat,
kaito~

p/s- moga lebih kuat, tabah dan matang; terus2 dalam perjuangan ya, cik (bekas) presiden.

1 comment:

Byul said...

salam
baru berpeluang mengomen walo sudah beberapa kali menjenguk :D

nice one you have here
more of yourself i guess
ye ak tau ak penah ckp bnda yg sma kat blog yg previous
but still it remains true
:)

Search

  • Snap Shots

    Get Free Shots from Snap.com